Fundatia Calea Victoriei va invita luni, 6 iunie, la un nou atelier de scenaristica sustinut de lectorul Anda Cruceanu.
Atelierul de scenaristica are ca scop descifrarea limbajului cinematografic prin intermediul scenariului si insusirea elementelor care le formeaza. In acest atelier se va invata importanta povestii filmice si cat din povestea de pe hartie ajunge pe ecran. Participantii la acest curs vor fi indrumati in redactarea ideilor pentru ca ele sa ajunga in varianta de scenariu. Cursul se adreseaza tuturor persoanelor ce au povesti si vor ca povestile lor sa ia forma unui scenariu cinematografic. Nu exista o limita de varsta, singurul criteriu de participare este acela de a avea o poveste pe care tin sa o transmit mai departe .
Atelierul este format din opt sedinte. Fiecare sedinta se va imparti intr-o parte teoretica (cu exemplificari din filme) iar in cea de a doua parte se vor structura informatiile acumulate prin intermediul exercitiilor creative.
Structura cursului
Sedinta 1: Importanta povestii si componentele ei
se va realiza un scurt istoric al povestii
se va face cunoscuta povestea fiecarui cursant
o scurta istorie a cinematografului evolutia povestii in cinema
Secvente din primele filme : Lumiere ( un colaj), Thomas Alva Edison, George Melies Calatorie in luna.
Sedinta 2: Trecerea de la idee la scrierea scenariului
componentele unui scenariu de film
definitia fiecaruia
cum se incepe lucrul la un scenariu? (plecand de la un exemplu se parcurg toti pasii de scriere)
Secvente din filmele: Taxi driver – Martin Scorsese Writer: Paul Schrader, The Straight Story regie David Lych Writers: John Roach, Mary Sweeney, Everybody is fine regie Kirk Jones Writers: Kirk Jones, Massimo De Rita.
Sedinta 3: Real sau fabulatie
Unde intervine creativitatea scenaristului?
Care e granita dintre realitate si imaginar?
De ce scenaristul e considerat primul creator al unui film?
Credibilitatea scenariului , o regula pentru realizarea filmului
Secvente din filmele: Marele dictator regie Chaplin Writer: Charles Chaplin, Omul elefant regie David Lych Writer :Eric Bergren (screenplay) & David Lynch (screenplay), In Bruges regia Martin McDonagh Writer: Martin McDonagh.
Sedinta 4: Personajul si importanta lui in poveste
Ce insemna personaj ?
Ce modificari ia personajul in functie de poveste?
Ce insemna fisa de personaj si importanta in desfasurarea scenariului?
Secvente din filmele: Taxi driver regia Martin Scorsese Writer: Paul Schrader, Night on each- regia Jim Jarmush Writer: Jim Jarmusch, A Bronx Tale regia Robert deNiro Writers: Chazz Palminteri (screenplay)
Sedinta 5: Scenariul de Oscar
Cate povesti exista ?
Cui se adreseaza povestea, pentru cine e scrisa si de ce?
Care este reteta unui scenariu bun?
Exemplificari din filme care au castigat Oscarul pentru scenariu original si din filme de categoria C
Secvente din filmele: Crash Paul Haggis, Bobby Moresco, Eternal Sunshine of the Spotless Mind Charlie Kaufman, 21 de grame Director: Alejandro Gonzlez Irritu Writer: Guillermo Arriaga
Sedinta 6: Trecerea de la literatura la scenariu
Care sunt regulile esentiale de scriere?
Diferentele dintre literatura si scenariu.
Luarea unui fragment literar si transformarea lui intr-un scenariu de film
Secvente din filmele: 2007 The Departed William Monahan dupa filmul Infernal Affairs Regia Martin Scorsese, Brokeback Mountain Larry McMurtry Si Diana Ossana dupa povestirea lui E. Annie Proulx Regia:Ang Lee, A Midsummer Nights Dream- Regia Michael Hoffman Writers: William Shakespeare (play), Michael Hoffman
Sedinta 7: Scenariul de film ; scenariul de reclama , scenariul de videoclip ; scenariul de documentar
Cum se redacteaza fiecare ?
Cui i se adreseaza fiecare ?
Exemplificari din filme, reclame, documentare
Calup de reclame , scurt metraje si videoclipuri.
Sedinta 8: Exercitii de scriere
Lector: Anda Cruceanu
Numar ateliere: 8
Frecventa: saptaminal
Tip: Practic
Cost: 300 ron, 225 ron pentru studenti
Locatie: Fundatia Calea Victoriei Str. Caimatei nr. 20, etaj 3
INSCRIERI LA CONTACT@VICTORIEI.RO